pátek 11. července 2014

VOŠeMeTné vohlédnutí

Jako čerstvý absolvent Vyšší odborné školy misijní a teologické v Kolíně (VOŠMT) jsem sváděn a váben svou vlastní touhou po ohlédnutí se za těmi třemi roky, které rozhodně nepovažuji za ztrátu času, za hřích. Zajímá vás, proč jsem si po vystudování VŠCHT zvolil studovat ještě teologii? A proč zrovna na VOŠMT? Co mi tato biblická škola dala a co vzala? Doporučil bych ji ostatním?

Proč teologii? 

Protože mi pomáhá porozumět Bohu, sobě i světu. Beru svou víru v Ježíše Krista vážně, a proto jsem se chtěl nejen dozvědět více, ale také získat nové zkušenosti pro duchovní práci.  

Proč VOŠMT?

Protože klade důraz na letniční teologii a na praxi (vytváření kázání, prezentování, vedení modliteb i bohoslužeb, týmová práce, pomoc na misijních výjezdech, souvislá praxe v místní církvi...). Specialita denního studia je bydlení na intru, které klade do života důležité výzvy týkající se odpouštění, trpělivosti a radostné vytrvalosti.

Moje vzpomínky na

Smutek a nudu v hodinách výuky prakticky nenajdete.

Chválíme Boha s radostí!
S velkou radostí! 

Proč vděčnost?

Protože vděčnost je příčina radostné vytrvalosti. Biblická škola mi dala cenné znalosti a zkušenosti, vzala mi iluze o křesťanech a o mně. Čím víc poznávám Boha, tím víc zjišťuji, jak jsem nedokonalý a o to více oceňuji Boží trpělivou práci se mnou. A následně i s druhými.

:-)
Dvojky dvě a jedna jednička,
radost má ta moje dušička!

Skončilo studium VOŠeMeTné,
čerstvý jsem teolog, to je pěkné!

DiS. mám dnes, B.A. však v pozdější čas,
s podzimní promocí zabásním zas!


Proč ano?

VOŠMT jednoznačně doporučuji, nejlépe denní studium a na plný úvazek (bez brigády, práce atd.), protože jedině tak z těch třech let vytěžíš maximum a zároveň se i dostatečně vyspíš. Vím, o čem mluvím ;)

Na závěr zacituji slova Rudolfa Bubika, emeritního biskupa Apoštolské církve, se kterými s radostí souhlasím:
Druhá vaše otázka zněla: Ta škola je... a teď jsem slyšel různé výtky, námitky. A na to mám jednu krátkou odpověď. Ta škola bude taková, jaký budeš ty. Co tam ty vneseš, to tam bude. Vneseš tam Ducha modlitby, pokory, touhy po Božím slově? (celý článek)



5 komentářů:

  1. V první řadě: chválím Ti změnu designu blogu. Shodou okolností jsem zrovna včera při příchodu ze zahrady a mytí nohou ve vaně přemýšlela nad tím, proč jsi tam měl vlastně "Sprchuju se strašně rád", když Kristus říká, že čistým stačí jen pravidelně umývat nohy (od hříchů). :D

    Ve druhé řadě: zaujalo mne, že "škola bude taková, jací budete vy, to co do ní vnesete...". Zajímavý postřeh. Mně trochu překáží, že je úzce zaměřená jen na letniční teologii. Dnešní evangelikální mladí křesťané a jejich mnohdy nepokorné a nespoutané chování, přizpůsobené dnešnímu světu je dokladem toho, že něco možná špatně pochopili...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Babeto, jsem moc rád, že se Ti nový design blogu líbí. Píseň Sprchuju se strašně rád je inspirována veršem 1J 1,9 a její hlavní myšlenka je touha být pořád před Bohem čistý. Co se týče mytí nohou, není to normativní skutek, Pán Ježíš tím však ukazuje, že si máme sloužit navzájem, odpouštět si...

      Z našich minulých rozhovorů vím, že máš s letniční tradicí (nebo s charismatickou, jsou si v něčem podobné) špatné zkušenosti. To je mi líto. Myslím si však, že není správné posuzovat všechny ostatní křesťany optikou Tvé špatné zkušenosti. Buď směřujeme k posvěcení, nebo k odpadnutí. Dobrý místní sbor je tím nejlepším prostředím pro zdravý křesťanský růst, a je podle mě vedlejší, zda se tam učí letniční či jiná protestantská teologie, která však neodporuje Bibli jakožto inspirovanému Božímu slovu. Já jsem však přesvědčený letniční, ale nechci si tím nárokovat právo na jedinou pravdu, rád se nechávám obohacovat upřímnými křesťany i z neletničních kruhů, protože naše poznání je jen částečné. Teologické debaty mám však rád a letniční pohled mi přijde nejbližší tomu, co nám chce Bible sdělit. Já osobně se svým příkladem snažím povzbuzovat druhé k hlubšímu vztahu s Pánem a dívat se na lidi z Boží milující perspektivy.

      Vymazat
  2. Až si někdy říkám - poznali Krista doopravdy...? Nebo jen "načichli" a nechávají se jinak nést s proudem, který dnes zrovna "frčí"?

    OdpovědětVymazat

Všechno, co ti srdce káže,
piš do komentáře ;)