neděle 24. června 2018

Žárovka

Víš, kolik písničkářů je třeba k výměně žárovky?
- Dva. Jeden vymění žárovku a druhej složí písničku o tom, jak ta stará žárovka dobře svítila.

Žárovka

Žárovko, jsi jednoduché zařízení
k přeměně elektrické energie na světlo.
Žárovko, jako ty už žádná není,
něco v mém srdci vůči tobě rozkvetlo.

Jsi žárovka!
Svítilas jen pro mě v pokoji.
Jsi žárovka,
už tě nejde píchnout ke zdroji!

Je to prostě tak, no,
že ti prasklo vlákno!
Žárovko má milá,
kéž bys zas svítila,
kéž bys zasvítila!

Žárovko, rád vzpomínám na ty chvíle,
kdy zahnala jsi černou tmu v plné síle.
Žárovko, díky tobě moh' jsem psávat básně,
už tu nejsi, chtěl jsem ti říct: Svítila jsi krásně!

Jsi žárovka!
Svítilas jen pro mě v pokoji.
Jsi žárovka,
už tě nejde píchnout ke zdroji!

Je to prostě tak, no,
že ti prasklo vlákno!
Žárovko má milá,
kéž bys zas svítila,
kéž bys zasvítila!

Žárovko, jaký odkaz po sobě tu necháš?
Že když po tmě spěcháš, pak bolestí hekáš?
Žárovko, zná to asi každý človíček,
že když chodí ve tmě, ukopne si malíček!

Jsi žárovka!
Svítilas jen pro mě v pokoji.
Jsi žárovka,
už tě nejde píchnout ke zdroji!

Je to prostě tak, no,
že ti prasklo vlákno!
Žárovko má milá,
kéž bys zas svítila,
kéž bys zasvítila!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Všechno, co ti srdce káže,
piš do komentáře ;)