pátek 11. dubna 2014

Bohumilý hrdina víry

Kdybych byl autorem listu Židům a psal bych 11. kapitolu, určitě bych zmínil svého strejdu Bohouše, který zemřel 26. 3. 2014. Tato kapitola pojednává o hrdinech víry. Můj nejoblíbenější strejda jím bezpochyby byl. Mrzí mě, že jsem mu to takto nikdy neřekl...


Můj strejda Bohouš.
Hrdina víry, který hodně ovlivnil můj život.

Pamatuji si ho od malička. S mojí mamkou stál u zrodu misijní stanice Apoštolské církve v Nýrsku, kde se dodnes scházejí křesťané. Byl to Boží služebník. Vytrvale pro nás děti připravoval různé víkendovky a hry, v létě jsme jezdili na tábory k Lipnu, během roku do Plzně na Senečák. Díky programu Royal Rangers do nás vštěpoval duchovní hodnoty, které mají pro mě velký význam i dnes. Bohouš byl opravdový "royalník", protože to, co vyučoval, také žil.

Znak Royal Rangers.
Hodnoty, které Bohouš svým životem předával.

Díky jeho zásadě být každou neděli na bohoslužbě jsem pochopil důležitost chvil, kdy se lidé scházejí k uctívání Ježíše. Přestože Bohouš v životě procházel těžkými věcmi, nikdy nepřestal Bohu důvěřovat a modlit se i za ty, kdo mu způsobovali starosti.

Vytrval až do konce. I když kvůli nádoru na mozku zemřel, žije teď navždy v nebi se svým Pánem a Králem, kterého celý svůj život věrně následoval. Věřím, že naše odloučení je jen dočasné a že se v nebi potkáme. Protože věříme v toho, kdo na kříži přemohl smrt.

Na Bohoušův pohřeb přišlo velké množství lidí, celá modlitebna byla zaplněná (cca 100 lidí). Ačkoliv byl nenápadným člověkem, jeho život ovlivnil mnohé. I když byly okolnosti často proti němu, on nepřestal věřit. Měl skvělé nápady pro hry i velkou duchovní moudrost. A vytrvalou víru. Myslím, že se za svůj život nemusí stydět.

Kolik lidí přijde na tvůj pohřeb?

Napadá mě otázka, kolik asi lidí jednou přijde na můj pohřeb? Jsem Bohu vděčný, že jsem Bohouše mohl znát a že má lví podíl na formování mojí víry v Boha. Chtěl bych, aby i můj život mohl zasévat do lidských srdcí semínka víry, lásky a naděje.

A co ty? Chtěl(a) bys, aby na tvém pohřbu mnoho lidí na tebe vděčně vzpomínalo? Co pro to můžeš udělat právě teď?

1 komentář:

  1. Je úžasné, že jsi mohl mít takového strejdu! Když nad tím přemýšlím, já asi v rodině nemám nikoho, kdo by mi byl ve víře příkladem...

    OdpovědětVymazat

Všechno, co ti srdce káže,
piš do komentáře ;)