pondělí 12. října 2015

Jsem uprchlík

Utíkám se k tobě, Hospodine, kéž nikdy nejsem zahanben! Pro svou spravedlnost mě vysvoboď, pomoz mi vyváznout, skloň ke mně své ucho, buď mou spásou. Bože můj, pomoz mi vyváznout z moci svévolníka, z rukou bídáka a násilníka (Žalm 71,1-4).

 
Jsem uprchlík a prchám s prosbou k Tobě, Bože,
prchám před všemi těmi, co maj v srdci z hněvu nože.

Vlétla jim do oka můra,
když je každý Arab stvůra!
Pomoc žádná, keců fůra!

A v mém oku vidí mušku,
když brát nechci na ně pušku…
Vyjít s nimi, to dá fušku!

Ach, ten strach, média bijí na poplach
a rasista svou „čistou“ pravdu konvičkou zalívá.
Ach, mám strach, že jen já biji na poplach,
že smutno je mi z nenávisti, kam se jen podívám…


***

Jsem uprchlík a prchám s prosbou k Tobě, Bože,
prchám před sebou samým, když mám v srdci z hněvu nože.

Vyndej z mého oka trám,
ať se s Tebou rozplakám,
když se muslim cítí sám…

Vyndej z mého oka třísku,
když pročítám ty lži v tisku.
Straší nás jen kvůli zisku.

Ach, ten strach, média bijí na poplach
a rasista svou „čistou“ pravdu konvičkou zalívá.
Ach, mám strach, že jen já biji na poplach,
že smutno je mi z nenávisti, kam se jen podívám…

4 komentáře:

  1. Hodnotit se to dá z různých stránek, po té poetické si myslím, že se ti to povedlo. Rozebírat téma by asi bylo na déle než na komentář skoro v půl dvanácté. :)
    Mimochodem, doporučuji článek o agnosticismu, kde se můžeš k otázce víry vyjádřit a jeho autorku to moc potěší. :) http://kosatec.blogspot.cz/2015/10/vime-nebo-nevime.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za povzbuzení :) Pokouším se to i zhudebnit, tak jsem sám zvědavý, co z toho vyleze :)
      Jj, uprchlíci, to je velké téma, hodně toho bylo už napsáno, ale obecně a krátce můžu říct, že nevidím jako správné přiklánět se ke krajním řešením (všechny přijmout /všechny odmítnout).
      Díky za tip na článek, mrknu se na to ;)

      Vymazat
  2. To je problém většiny dnešních médií, sledovanost je zajímá víc, než objektivita a senzace a tragédie se lépe prodávají...tem lidem to ale sotva pomůže. Mimochodem všiml sis, jak se s příchodem uprchlíků ,, na scénu" skoro přestalo v TV mluvit o událostech na Ukrajině?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak. Ano, všiml. Ono se ale nepíše o více tragédiích. Třeba i o tom, co se teď děje v Izraeli... Celé mi to trochu připomíná film "Vrtěti psem"... :(

      Vymazat

Všechno, co ti srdce káže,
piš do komentáře ;)